tirsdag den 4. januar 2011

Sukkerkager




200 g sukker
200 g blødt smør
1 stort æg
400 g hvedemel

Ælt det hele sammen og læg dejen i køleskabet - så den er nem at rulle ud.
Bages ved 200 grader til de er gyldne, 8-10 min.

Smagsvariationer:
- Revet skal af 1 økologisk appelsin eller citron

- 1 spsk vaniliesukker

- 1 pose brunkage pulver

- Erstat 50 gram af melet med 50 gram kakao.

Jeg lavede alle smagsvariationerne - og det var en stor succes.. specielt kakao variationen :)

Glasuren er lavet af past. æggehvide og flormelis.. det gør at glasuren stivner helt. (Denne glasur kaldes også royal iceing)




4 kommentarer:

  1. Hvor er d fine dine kager, glæder mig til at følge med herinde. Er helt ny i bageland og har kigget efter, om man et sted kan købe sådan et startersæt til cupcakes,kender du et sted?

    SvarSlet
  2. Hej Sanne.
    tak for komplimentet.
    jeg har ikke set startsæt til cupcakes, men mange af tingene man bruger, kan man få i forskellige sammenpakninger.
    Man kan købe en æske med 6-8 forskellige pastafarver, hvilket er et must.. til farvning af fondant og frosting. derudover kan man ofte få tyller i sammenpakninger - dog kan du sagtens nøjes med et par stykker. den jeg bruger mest hedder 1M - det er den der laver de store swivler :)
    ellers så tag ud i en af specialkøbmandens butikker og lad dig inspirerer.. men pas på det bliver hurtigt en dyr fornøjelse :)
    håber du kan bruge mine råd.
    k/h Katrine

    SvarSlet
  3. Kan man på en anden måde lave "hurtig tørende" glasur ... uden past. æggehvider, mener jeg??? :-)

    SvarSlet
  4. Hej Emilie
    Det tror jeg desværre ikke :)

    SvarSlet