onsdag den 19. oktober 2011

Chocolate chip cookies

Denne opskrift har jeg lavet 3 gange de sidste 14 dage - og justeret lidt for at få en smag jeg synes er perfekt. Opskriften er fundet hos kvalimad og redigeret en smule i.

Kagerne er SÅ gode og holder sig sprøde og lækre længe i en kagedåse... Der skal helt sikkert bages en stor portion til jul :)
Chocolate chip cookies
Opskrift
ca 24 stk


5.5 dl mel
1 tsk bagepulver
1 tsk salt
1.5 dl sukker
2 dl brun farin
1 tsk vanilliesukker

2 æg
225 g smør - smeltes

2.5 dl nødder groft hakkede (mandler eller hasselnødder)
150 g mørk chokolade - groft hakket, gerne 1x1 cm.

2 tsk kanel og/eller 1 tsk kardemomme

  1. Bland alle de tørre ingredienser i en skål og rør rundt
  2. Bland smeltet smør, æg og sukker i melblandingen og rør til dejen er fast
  3. Ælt nødder og chokolade i dejen - brug hænderne, det er nemmest
  4. Sæt 6 - 8 klatter dej på hver bradpande med en ske.. kagerne vil flyde ud under bagning
  5. Pres dejklumpen lidt med fingrene, så kagerne bliver flade og jævne
  6. Bag ved 200 grader i 10-15 minutter. Når kagerne er gyldne i kanten er de færdige.. bag dem ikke for meget, så bliver de tørre
  7. Kagerne skal køle i 20 min på en bagerist inden de spises

Her bagt med mandler :)

4 kommentarer:

  1. Hold K... hvor ser de lækre ud! Mums:)

    SvarSlet
  2. Jeg har lige bagt disse dejlige kager og de er supergode. men min dej blev ikke så løs øv har nok ældet for meget ..men gode er de tak for en dejlig hjemmeside

    SvarSlet
  3. der står ikke, hvornår æggene skal i...?

    SvarSlet
  4. Det kan jeg godt se - er rettet nu :)

    SvarSlet