mandag den 17. december 2012

Jule cupcakes

I lørdags lavede jeg 60 jule cupcakes.
20 af dem donerede jeg til et kagesalg i gågaden i Odense, hvor formålet var at samle penge ind til hospitalsudstyr i Kenyas slumkvarter, og de sidste 40 gik til Universitetets fredagsbar.
Det var super hyggeligt at lave cupcakes igen, synes det er lidt tid siden jeg har gjort det..
Opskriften var Chokolade muffins med Italiensk marengs frosting.
Snefnuggene er lavet i hvis fondant og udstukket med en "snefnug udstikker". Jeg lod dem tørre over natten og penslede dem efterfølgende med sølvglimmer blandet med få dråber vodka.. Alkoholen fordamper i løbet af dagen og man har fine tørre sølv snefnug.
De røde fugle er lavet af købt rød fondant.. Da det er meget svært (umuligt) at få en dyb rød farve hvis man farver fondanten selv. fuglene er udstukket med fugleudstikkere købt for nyligt i søstrene grene. Ligesom snefnuggene er de efterfølgende penslet med rødt glimmer opblandet i en smule alkohol.
Fuglene lader jeg (ligesom jeg gør når jeg lave sommerfugle) tørre over en kant, således at vinderne bliver bukket og det ligner de flyver.


Her kan man se den lille silikoneform jeg bruger til at lave små sløjfer med.. den er købt over nettet på en amerikansk side som jeg ikke længere husker navnet på.
De røde og sølv folie forme er købt i NETTO.




God Jul

Ingen kommentarer:

Send en kommentar