tirsdag den 19. marts 2013

Påskeæg med passionsfrugt og hasselnødder

Så kom vi til den 4 smagsvariant


I disse påskeæg har jeg brugt passions frugt pulver.
Jeg købte det for noget tid siden i en tehandel i Odense, og min plan var egentlig at bruge det til at drysse ovenpå hjemmelavet flødeboller. 
Men så fik jeg den ide at ælte noget i marcipanen sammen med fint hakket hasselnødder, for at give marcipanen lidt struktur - og hold nu op det er godt.. både syrligt og sødt.
Jeg skal snart ned i butikken igen og se om de har andre frugt pulver - de er gode at have i gemmerne


Her kan man se de finthakket hasselnødder jeg også æltede i Marcipanen


Hvis man synes marcipanen bliver for "tør" efter at have æltet passionsfrugt pulver og nødder i, kan man tilsætte en lille smule appelsinsaft.
Efter at æggene havde været en halv time i køleskabet overtrak jeg dem med tempereret hvid chokolade


De kan holde sig mindst 14 dage i køleskabet




2 kommentarer:

  1. Hej:) Jeg er vild med din blog...
    Nu bor jeg selv i Odense, så vil da meget gerne vide hvilken tehandel du fandt passionsfrugtpulver i?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan i hvert fald købes hos Specialkøbmanden ;)

      Slet