fredag den 27. december 2013

Jule konfekt

Jeg har tidligere i julen lavet lidt konfekt - men der skulle laves lidt mere til mine julekurve jeg giver til noget familie. Billede kvaliteten er ikke så god, da der var ved at blive mørkt udenfor.


Jeg lavede igen marcipan med lakrids - det er virkelig et hit. denne gang blandede jeg Johan Bülow lakridssirup i Sommerbird marcipan, og det smagte himmelsk. Jeg lagde et lille stykke lakrids i midten ag mine kugler, så der er en overraskelse indeni og marcipanen får lidt konsistens. 
De blev overtrukket med hvid chokolade og drysset med raw lakrids pulver. 


Jeg har forskelligt frysetørret pulver.. så jeg lavede også hindbær, mango og solbær marcipan. 
Det smager virkligt godt, specielt er jeg vild med hindbær varianten.


Min veninde kom forbi med sin datter -  og ligepludselig havde vi siddet i 2.5 time og hygget med konfekt. Alberte er kun 2.5 år, men der var stor koncentration og hun elskede at pynte konfekten. den fik gas med glimmer, krymmel og røde hjerter :)


Jeg har købt nogle små dåser i søstrene Grene som jeg har brugt når jeg har foræret lidt godter væk. de koster kun 14 kr - og giver lige det sidste. 


Konfekt var der selvfølgelig også i julekurven :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar