fredag den 24. januar 2014

RITTERSPORT i Berlin

Midt i december var jeg på forlænget weekend i Berlin med min mor. vi havde en fantastisk tur med spa, lækker mad, julemarkeder og glühwein. I den forbindelse måtte vi også forbi Rittersport butikken i Berlin.. Jeg havde læst at det skulle være en stor oplevelse - og vi blev ikke skuffet :)
Man kan tage Metroen lige til døren, det er meget nemt at finde og komme til.


Butikken var selvsagt fyldt med (billig) chokolade fra gulv til loft. 
Vi kom da butikken åbnede om morgenen, og der var der ikke prop fyldt med folk.



De havde rigtig mange forskellige slags Ritter Sport, også mange vi ikke har i Danmark.
En Ritter Sport kostede ca 5.5 danske kroner.
Man kunne også købe 500 grams Ritter Sport til ca 25 kr.


Der var store søjler med mini Ritter Sport, som man selv blandede og betalte efter vægt.
Der blev købt en pose med hjem til juleslik skuffen :)


I cafeen på 1. sal havde de pyntet et juletræ med mini Ritter Sport.
Det hyggede vældigt


Noget af det butikken er kendt for, er at man kan designe sin egen chokoalde.
Man stiller sig i kø og betaler for det antal man vil lave.. de koster ca 25 kr pr stk.
Herefter kommer man til "ingrediens standen" hvor man peger på de 3 ting man vil have i sin chokolade. Her er alt fra honning ristede nødder, frysetørret bær, knas, chili, skumfiduser til choko pops. Chokoladen bliver sat i et køleskab og ca 30 minutter senere kan man hente sin chokolade. 


Der var travlt, så udleveringstiden var også på ca 20 minutter = man skal have god tålmodighed. Til gengæld blev chokoladen rigtig fint pakket ind i en lille æske sammen med den seddel hvor der stod hvilke ingredienser chokoladen indeholdt. Man kunne vælge at den 3 ingrediens skulle være guldstjerne der blev drysset på bunden. Det valgte jeg - da det gjorde chokoladen lidt mere speciel  


Her ser man min chokolade som jeg brugte til en julegave


Et lille tip:
En dansk dame i chokolade køen spurgte om jeg havde købt forretningens Nutella.. det skulle eftersigende være den bedste der findes. Jeg købte den desværre ikke da jeg ikke orkede at stå mere i kø..
Men næste gang, så skal den prøves :)
 

På 1 salen er der en skøn cafe, hvor man kan fordrive tiden med at spise kage og drikke kaffe mens man venter på ens chokolade bliver klar.


Kagerne ser uimodståelige ud, og det er virkelig svært at vælge..


Jeg valgte en kage med hvid chokolade mousse..
Den var meget sød og bombastisk.. Må nok indrømme at den ser flottere ud end den smagte.


Min mors kage var lidt bedre, men også meget sød.
Det var noget karamel med nogle syltede blommer i 


Tak til mor for en SKØN weekend i Berlin.
Det gør vi igen næste år ;)


2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det som en sjov og lækker udflugt - sikke nogle fristelser, cafeen bød på, man bliver helt kagesulten.

    - Anne

    SvarSlet