torsdag den 13. marts 2014

Fødselsdags lagkage

Sidste weekend havde jeg lovet at lave desserten til min brors 29 års fødselsdag.
Han ville (traditionen tro) gerne have mormors lagkage. Den er et sikkert hit hvert år til vores fødselsdag.. Jeg kan ikke huske en eneste fødselsdag hvor jeg ikke har fået jordbærlagkage og da min mor var barn var det også en fast tradition i hendes barndomshjem :)
Den er nem at lave, og bliver faktisk bedst hvis den bliver lavet dagen før.. Jeg lavede 2 store lagkager til 12 personer - og der blev spist halvanden.. Men især drengene tog også GODT fra!


Her er jeg ved at bygge kagen op..
Det sidste lag jordbær kommer på


Kagen klar til den sidste bund og til at blive smurt op


Kagen bliver rigtig fin når den bliver smurt op 


Kagerne er i køleskabet og hviler natten over



Her har vi min skønne bror og fødselsdagsbarnet :)
Som i kan se på billedet "glider glasuren" lidt nedover kagen.. jeg overvejer om jeg skal prøve at ligge glasuren på den sidste bund, og lade den tørre.. før jeg ligger den ovenpå lagkagen og smøre den op. Jeg gør det næste gang jeg skal lave lagkage, og vender selvfølgelig tilbage med resultatet.
Jeg synes det ser lidt "sjusket" ud af glasuren kommer lidt ned af siden, men min familie synes det ser "hyggeligt" ud.. så der er lidt delte meninger..


Her ses kagen på bordet - festligt ser det ud..
Lysene dryppede dog helt vildt og blev hurtigt slukket igen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar