søndag den 16. marts 2014

kyskager med lakrids

Jeg har lavet kyskager en del gange.. jeg elsker de små fine marengs kys i forskellige farver og evt med forskellig smag. de er nemme at lave og pynter rigtig fint på et dessert bord :)
Sidst jeg lavede dem, lavede jeg dem med lakridssirup fra Johan Bülow. drysset med rålakrids pulver bagefter.


Her ses lakridssirup og rålakrids pulver.
Jeg dryssede også nogle med frysetørret hindbær


Nogle blander lakridsen i marengsmassen.. jeg synes farven bliver ret uappetitlig. Så jeg tog min ske og tog noget lakridssirup i baner i sprøjteposen..
 Det gør ikke noget at det ikke bliver perfekt. jeg lavede 3 baner nede i posen. 
Man kan bruge den samme metode med pastafarver og frosting når man dekorerer cupcakes


Bagefter kom jeg marengsmassen ned i posen, og så var jeg klar til at sprøjte.
Jeg brugte tyl 1M fra Wilton


Her kan man se hvordan lakridssiruppen ser pæn ud blandet med marengsen


Her er de kommet ud af ovnen efter ca 1 times bagning
Husk at drysse med rålakrids før bagning.
Kyskager med lakridssirup er en smule klistret selv efter bagning..
 Det gør at de ikke er gode at gemme men skal serveres samme dag som man har bagt dem


Jeg dryssede også med frysetørret hindbær.
Desværre mistede kyssene meget af den røde farve efter 1 time i ovnen, 
men de smagte godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar