søndag den 13. juli 2014

Sommer muffins

Så fik jeg afprøvet en ny opskrift på muffins som jeg har fundet i et dameblad og gemt. Jeg har lavet lidt om og prøvet forskellige smags kombinationer :) 
Det er en super opskrift, som smager af marcipan og sommer.. men som pga mandelessens er noget billigere at lave end dem med marcipan i. 

Ingredienser
ca 12 stk

200 gram sukker
150 gram mel
1 spsk flormelis
1.5 tsk bagepulver
150 gram smeltet smør
2 tsk mandelesens
2 æg
1 dl kogende vand

Vælg en af følgende
- 125 gram hindbær
- Ca 80 gram lakrids og en halv banan
- 2 håndfulde rabarber i tern
- 3-4 nektariener skåret i 1x1 cm
- 150 gram lys eller mørk chokolade (kan bruges sammen med alle frugterne)
- Bær/frugt efter egen fantasi..
  1. Bland sukker, mel, flormelis, mel og bagepulver i en skål.
  2. Rør smeltet afkølet smør, vand og æg heri. Pisk det godt sammen. 
  3. Vend bær og chokolade heri.
  4. Fyld dejen i muffinsforme og drys evt med nødder
  5. Bages i ca 15 minutter ved 200 grader til de er gyldne
De smager godt som de er, men de kan også serveres med lune med is, flødeskum eller creme fraice. 



Ferskerne får de bliver skåret i mindre stykker.
De må ikke være for små, så mistes smagen lidt.


Jeg dryssede mine kager med mandelsplinter


Og et kig indeni med fersken


Her har jeg lavet den med lidt banan, lakrids og hvid chokolade.
Man kan undlade bananen helt hvis man ikke kan lide smagen.
Jeg har brugt små lakridser - men man kan med fordel bruge lidt større stykker.
Jeg har før brugt skipper skrå lakridser - de er nemme at klippe i små stykker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar